Thursday 24 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

 

M9: TERJEMAHAN LIRIK


NURSYAFIKA BINTI RAPOL 199783


 [1] Keluarga 

Saya berasa puas hati 

Menolong ibu bapa setiap hari 

Bermula di pagi hari 

Sehingga malam nanti 

 

Ibu bapa yang disayangi 

Saya tetap berhati-hati 

Menjaga budi pekerti 

Keluarga saya yang dicintai 

 

Saya sayang ibu dan bapa 

Abang, kakak, adik dan saudara 

Mereka semua ada bersama 

Semasa saya memerlukan mereka.

 

 

 

 

 

{1} Family

I am satisfied

Every day help my mom and dad,

From the rise of sunlight,

Till the fall of sunlight.

 

My beloved mom and dad,

I always behaved,

Maintain good manners,

My beloved familys.

 

I love my parents,

Brother, sister and cousins,

They always there together ,

Whenever they are needed..

RUJUKAN :Normaliza Abd Rahim (2014). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan   Aplikasi. Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.



Kehadiran:








No comments:

Post a Comment